Hae
Ninnin energianurkkaus

Ensi vuoden tavoitteet

Nyt kun oon ehtinyt tekemään kaudesta yhteenvedon, niin kerron myös ensi kauden tavoitteet. Jo ennen Barcelonaa puhuttiin Kaitsu valmentajan kanssa, että vuonna 2019 en mene ironmanille. Neljänä vuonna peräkkäin olen tehnyt täysmatkan, ja nyt kun tämä täysmatka oli näin myöhään syksyllä kuin lokakuussa, niin päätös oli helppo. Ja itse asiassa se on tuntunut entistä enemmän oikealta, kun kunto on taas romahtanut täydellisesti. Karua kuinka paljon täysmatka vaikuttaa.

Jos menisin ensi kesänä ironmanille, niin en ehtisi nostamaan kuntoa tarpeeksi. Niinpä ensi kesänä kisaan vain puolimatkoilla sekä lyhyemmillä matkoilla. Sain Challenge Turusta paikan Challengen mestaruuskisoihin Slovakiaan. En kuitenkaan ota paikkaa Samoriniin vastaan, koska a) päätin jo kesällä, että ensi vuonna en kisaa ulkomailla ja b) siellä on yleensä 30 asteen helle ja se ei sovi mulle, enkä halua tehdä nyt mitään harkkakisareissua siitä. 🙂

Haen puolimatkoilta ja lyhyemmiltä matkoilta vauhtia lisää, ja aloitan heti syksyllä ilman täydellistä kuntokuoppaa treenaamisen kohti vuoden 2020 täyttämatkaa. En vielä tiedä, mihin silloin lähden, mutta tässä on hyvin ensi kesään asti aikaa miettiä. 🙂 Vuonna 2020 täytän neljäkymmentä ja silloin vaihdan myös ikäsarjaa. Kovasta 35-39 sarjasta kovaan 40-44 sarjaan. 😀

Tarkemmin ensi kesän tavoitteista voin kertoa, että puolimatkan aikaa on tarkoitus hinata lähemmäksi 5h. Enkkahan on nyt 5:15. Juoksuvauhtia on tarkoitus saada kehitettyä, sekä painoa vähän tiputettua. Loppuvuoden tavoite on, ettei paino olisi normaaleissa vuoden isoimmissa lukemissa joulu-tammikuussa. Ironmanin jälkeen paino ei ole nyt noussut, kuten tavallisesti. Hyvä niin! Mutta toisaalta myös kertoo sen, että en saanut painoa tiputettua kisaan. Viime talvena painoin enemmän kuin aikaisemmin, ja oli vaikea saada sitä kesäksi pois. Nyt kun paino ei pääsisi nousemaan niin paljon, niin olisi helpompaa. Isoista kilomääristä en puhu, sellasen 4-5 kiloa. Rasvaa pois, ei tietenkään lihasta. 🙂

Kisoista oon ajatellut näitä, lisää mahtuu kalenteriin:
Lohja Triahlon, SM-perusmatka, 14.7.
Finntriathlon Joroinen, SM-puolimatka, 20.7.
Challenge Turku, puolimatka, 11.8.

Nyt tietenkin ensimmäinen tavoite on, että pääsisin treenaamaan kunnolla. Oon muutaman kerran käynyt kokeilemassa, mutta ei tunnu yhtään hyvältä. Ja nyt en käy ennen kuin tiedän mikä ongelma keuhkoissa on. Oon myös ihmetellyt koko viikon sitä kuinka illalla paleltaa paljon. Perjantaina tuli mieleen, että voisko olla lämpöä ja sitähän se. Eilenkin illalla mittari näytti 37,4. Crp ei kuitenkaan ollut 1,5 viikkoa sitten koholla, kun perusverenkuva otettiin. Taitaa vaatia vähän lisää kokeita.

 

LUE MYÖS:

Älylättäreillä faktaa uinnista

Jo neljäs kerta suurnopeuskameran edessä

Energiasuunnitelma triathloniin

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.