Hae
Ninnin energianurkkaus
Kaupallinen yhteistyö

O’Keeffe’s – Treenaajan iholle

Kaupallinen yhteistyö: O'Keeffe's

Nyt puhutaan ihon kosteuttamisesta ja O’Keeffe’s -tuotteista. Nimittäin paljon treenaavana pitäisi huolehtia ihosta enemmän kuin mitä itse teen. Välillä on 20 astetta pakkasta, välillä 30 astetta lämmintä. Kylmyys, kuumuus, tuuli, aurinko, kloori, hikoilu… Paljon on asioita, jotka ihoa kuivattaa. Mä oon itse todella huono rasvailemaan ihoa, vaikka hierojakin aina kuittailee, että ensimmäinen hierontaöljykerros imeytyy mun kuivaan ihoon. 😀 Eikä pelkästään se kuiva iho, vaan mahdolliset rakot, kovettumat ja halkeemat vaikuttavat myös treenien onnistumiseen ja suorituskykyyn.

Jos vartalon, jalkojen ja käsien hoidossa pääsee mahdollisimman helpolla, niin käy mulle! Testasin itselleni uusia O’Keeffe’s ihonhoitotuotteita, joita myydään esimerkiksi apteekeissa. Käsivoidetta jopa Motonetissä. 🙂 Tuotteet ovat hajusteettomia ja rasvattomia.

O’Keeffe’s-ihonhoitotuotteet ovat kosteuttaneet kuivaa ja halkeilevaa ihoa jo yli 20 vuoden ajan. Jokainen tuote rauhoittaa kuivaa ihoa ja tarjoaa taatun avun. Tuoteperheeseen kuuluu käsivoide, jalkavoide, huulivoide sekä kosteusvoide.

o’keeffe’s Ihon kosteusvoide

Ihon kosteusvoide lupaa 48 tunniksi kosteutta. Käyn päivittäin suihkussa, välillä jopa parikin kertaa treeneistä riippuen. Joten kun iho tuntuu kosteutetulta suihkunkin jälkeen, niin se on paljon. O’Keeffe’s kosteusvoidetta löytyy sekä pumppupullossa että ihan tavallisessa purkissa. On yllättävän riittoisa voide. Ensimmäisellä kerralla kävi nimittäin niin, että puristin voidetta käteeni ison kasan ja sitten levittelin muuallekin kuin piti, koska sitä jäi yli. Imeytyy myös hyvin. Testailin voidetta myös lapsellani, jolla on atopia. Vaikuttaisi toimivalta.

Jalkavoide

Itselläni jalat ovat kaikista kovimmilla, tai jos ne ovat huonossa kunnossa, niin tietenkin se vaikuttaa jo treenaamiseenkin. Jalat hikoilee, tai kastuu vesisateessa. Ja juoksulenkeillä tulee välillä hiertymiä. Jos juoksutossu painaa tai jalkaan sattuu, niin vaikuttaahan se treeniin. Siksi on tärkeää, että jalat ovat kunnossa. Ihan sama kuin vaikka vatsaongelmien kera, että jos niitä on, niin treeni kärsii. Käden murtuman vuoksi treenit ovat olleet vähemmällä ja kisoistakin on aikaa, joten jalat ovat yllättävän hyvässä kunnossa. Varpaankynnet paikoillaan ja sitä rataa. 😀 Ajattelin nyt talvea vasten ihan ennaltaehkäisyllä välttää isommat ongelmat, eli jos pitäisi rasvapurkit näkösällä, niin muistaisikin voiteita käyttää. 😉

Käsivoide

Mulla on ihan hyvä ääreisverenkierto, ja joudun usein talvellakin ottamaan hanskoja välillä käsistä pois ja laittaa takaisin. Kyllähän tuuli kuivattaa käsiäkin. Ja kun yrittää välttää flunssa-aaltoa ja pesee käsiään normaalia enemmän, niin kädet kuivuu kovastikin. Kuivat halkeilevat kädet ovat myös kipeät, joten hyvä käsivoide on varsinkin silloin tarpeen. Käsivoiteesta jää jännä tunne käsiin, sellainen vahamainen pinta, joten ei ihme, että kosteuttaa käsiä pitkään ja tehoaa nopeasti halkeamiin. Huonon käsivoiteen kanssa voi tarvita muutaman kerroksenkin, kun ensimmäinen kerros imeytyy heti. Tämän jälkeen kädet tuntuvat pehmeiltä ja hyvinvoivilta. Yritin löytää oikeaa sanaa, koska periaatteessa tuntuvat kosteutetuilta, mutta ei kuitenkaan rasvaisilta tai märiltä.

Huulivoide

Talvella pitkät hiihto- ja pyörälenkit näkyy oikeastaan eniten huulissa pakkasen ja tuulen vuoksi. Huulet rohtuvat helpommin. Kesällä pitkillä pyörälenkeillä pitää huolehtia, ettei huulet puolestaan pala auringosta. Yleensä levitän aurinkorasvan kotoa lähtiessä, mutta suojakertoimella varustettu huulirasva lähtee vielä lenkille mukaan.

O’Keeffe’siltä löytyy kolme erilaista huulirasvaa. Hoitava, viilentävä ja SPF 15 suojakertoimella oleva. Huulissa tuntuu käsien jälkeen eniten tuotteiden toimivuus, miten ne jäävät suojaamaan ihoa. Ei olisi yhtään huono idea laittaa jo lenkille lähtiessään huulivoidetta näin syksyllä ja talvella, jolloin huulet eivät pääse edes rohtumaan. Hoitava huulivoide kosteuttaa huulia pitkään päivän mittaan.

Yhteenvetona tuotteista: Ovat rasvattomia, hajusteettomia sekä säilyttävät kosteutta pitkään. Käsissä ja huulissa pitkäkestoisuuden huomaa parhaiten, koska sormet ovat kosketuksissa toistensa kanssa vähän väliä. Sama juttu huulissa. Yksi juttu vielä, mistä tykkään: Voi tehdä asioita rasvauksen jälkeen, eikä tarvi hirveästi odotella voiteen kuivumista. 🙂 Lisää tuotteiden toimivuudesta voi lukea täältä.

O’Keeffe’s on mukana I Love Me -messuilla 18.-20.10. Osastolla kannattaa piipahtaa, koska joka päivä (pe, la ja su) annetaan heidän goodie bag 15 ensimmäiselle asiakkaalle, joka sanoo heidän messuosastolla Vaikuttajamedia. Käy ihmeessä nappaamassa tuotteita testiin!

LUE MYÖS:

Kilpirauhasen vajaatoiminta ja urheilu

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI

Miksi valmennus?

Keskiviikkona 25.9. vietettiin Valmentajan päivää ajatuksena kiittää valmentajia. Tästä tuli mieleen, että voisin kirjoittaa omista valinnoista aiheena valmennus.

Mulla on vuodesta 2011 triathlonkoulun aloitettua ollut aina valmentaja. Aqua Plussan urheilija olen ollut siitä yhtä vuotta lukuunottamatta muut vuodet eli seitsemän vuotta. Loppuvuodesta 2014 aloitin Aqua Plussan IM-tiimissä ja olen siinä ollut nyt jo viisi vuotta. IM-tiimiin liittyessä olin ainut nainen, nykyään meitä on jo kuusi naista.

Mulla on niin monelta vuodelta jo kokemusta sekä treeniohjelmia, että periaatteessa voisi ajatella, että miksi edelleen ottaa valmennus ja maksaa siitä. Siihen on montakin syytä. Yksi on, että oon melkoisen on-off -tyyppi. Ja helposti viikonloppuna treenaisin liikaa, tai lepoviikon lopussa en saisi enää pidettyä lepoviikkoa. Tai sitten treenaamattomuus venyisi liian pitkäksi. Sitten myös treeniporukka on todella iso asia. Nyt toki, kun ihmisiä on tiimissä vaihtunut, enkä ole vuoteen ollut mukana kuin ehkä neljästi, niin vähän ulkopuolinen sitä on. Mutta osa on tuttuja jo useamman vuoden takaa. Joka tapauksessa olisi hyvä välillä pystyä treenaamaan itseään kovemmassa seurassa. Onneksi juoksulenkeille olen saanu Eijasta seuraa, ja Eija on huomattavasti nopeampi juoksija kuin itse olen.

Mä en valmennettavana oo kaikkien helpoin. En varmaan ihmisenäkään. 😀 Mies just yksi päivä sanoi, että ehkä olisi parempi, että mun päivistä poistais aamujen ekat tunnit. 😀 Mä vaadin valmentajalta, ja kyseenalaistan asioita. Aqua Plussan valmentajan Kai Söderdahlin kanssa homma toimii. Mä arvostan Kaitsua ja hänen osaamistaan todella paljon. Kaitsun treeniohjelmissa riittää tekemistä, mistä tykkään ja mikä sopii mulle. Vaikka en ole henkilökohtaisessa valmennuksessa (tiimillä yhteinen ohjelma), niin voin soittaa, jos siltä tuntuu. Kun ollaan tunnettu toisemme 8 vuotta, niin Kaitsu tietää kuinka muhun vaikuttaa mm. henkinen kuorma ja puolestaan millainen treenaajana oon. Hän voi myös sanoa mulle asiat suoraan.

Kaitsu tietää mitä tekee. Jos ei tietäisi, niin ei itse olisi tällä hetkellä Hawaiilla, missä on kahden viikon päästä Ironmanin MM-kisat. Hänen tavoitteensa on maailmanmestaruus. Kaksi vuotta sitten oli kolmas, neljä vuotta sitten toinen omassa ikäryhmässään. Kaitsulla on siis ikää 51v, eikä siksi enää osallistu pro-sarjaan. Hänellä on 30v täysmatkoja takana.

Mulle on ehdotettu, että ottaisin valmennettavan tai pari itselleni, koska tiedän asioista ja osaan neuvoa, mutta jotenkin en voi siihen lähteä. Oon kyllä miettinyt Triathlonliiton valmennuskoulutukseen osallistumista, mutta senkin lähinnä itseni takia, että ymmärtäisin tekemisiä paremmin. Koska itse vaadin valmentajalta paljon, niin sama juttu se on toisinpäin. Vaatisin itseltä myös valmentajana, siksi valmennus aiheena on jäänyt.

Kun valitsette valmentajaa, niin tärkeintä on kyllä kemia, miten valmentajan ja valmennettavan välillä synkkaa. Sitten suosittelen myös miettimään, että mikä on valmentajan tietotaito lajista. Nykyään löytyy erilaisia personal trainereita paljon. Valitseeko sellaisen, jolla ei ole lajista tietoa vai oikean lajivalmentajan. Hinta voi olla oikealla lajivalmentajalla jopa halvempi. Ja jos et arvosta valmentajaasi, niin yhteistyö ei tule pitkään kestämään.

Kun Kaitsu palaa Konalta, niin tarkoitus on palaveerata ensi vuoden tekemisistä ja tavoitteista. Ja sitten lähteä taas kohta uutta kautta. Joka toivottavasti olisi ehjä kausi pitkästä aikaa. Kiitos Kaitsu, sekä myös Kaitsun oikea käsi ja vaimo Tuuli. #kiittikoutsi

LUE MYÖS:

Analyysi kaudesta 2018

Testeissä #aquaplustestaus

Treeniviikonloppu Sastamalassa

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI