Hae
Ninnin energianurkkaus
Kaupallinen yhteistyö

Treenihuone sai päivitystä

Kaupallinen yhteistyö: Gorilla Sports

Treenihuone koki pieni muutoksia, koska koittaa nimittäin jälleen sisätreenikausi. Ja koska huoneessa tulee vietettyä aikaa, niin siitä pitää saada toimiva. Jos olisi enemmän tilaa ja ylimääräistä rahaa, niin mulla olisi oma kotikuntosali ja seinälle tulisi joku mahtava valokuvatapetti. Nyt kuitenkin mennään vähän vähemmillä toimenpiteillä. 😀 Tämä talvi eroaa edellisistä siinä, että mun on kuntoutettava myös kättä. Voimaa ei vasemmassa kädessä ole entiseen tapaan, eikä kämmen kestä kunnolla vielä esimerkiksi punnertamista. Kämmentä ei voi puristaa sivusuunnassa, ja kävely/hiihtosauva sattuu. Saa nähdä kauanko paranemisissa menee, tai tuleeko käsi ikinä täysin kuntoon. Kämmentä kun katsoo, niin nimettömän kohdasta jänne/luu on vähän kohollaan.

Myytiin meidän monitoimilaite pois, koska se on jäänyt niin vähälle käytölle ja vie vaan paljon tilaa. Sen tilalle hommattiin Gorilla Sportista kunnollinen leuanvetotanko, joka on ollut jo pitemmän aikaa ostoslistalla. Meillä on ollut oviaukossa sellainen listoihin tukeutuva, ja mä en oo siihen luottanut. Oon kuullut joskus, että joku olisi loukkaantunut pahastikin siitä selälleen maahan tipahtaen. Sen muuten saa, jos joku haluaa. 😉

Leuanvetotankoja löytyi useampi erilainen. Me tilasimme sellaisen, jonka saa kunnolla seinään kiinni, ja jossa voi tehdä leuanvetoja eri otteilla. Mä oon tässä hommassa kuitenkin niin aloittelija, että mä tarvin avuksi vastuskuminauhoja. Eikä siitä huolimatta vielä tahdo onnistua käden huonon voiman vuoksi. Mutta onneksi kuminauhojen avulla saan edes muutaman leuan, ja pystyn treenaamaan. Haluaisin tuon selän/lavan hallintaan, ja oikeasti saada muutaman leuan. En oo koskaan osannut tekniikkaa, enkä saanut kahta leukaa enempää. Tuossa nuo vastuskuminauhat roikkuu valmiina, niin voi ohimennenkin vetää muutaman leuan. Tosin en pysty hyppäämään käden vuoksi tankoon, vaan mun pitää aina erikseen siihen nousta. Ehkä kuukauden päästä tilanne on eri, ja hyppääminen onnistuu. Laitettiin siis tanko niin ylös, että se on sopivalla korkeudella miehellekin. Me muut kyllä voidaan ottaa tuoli tai vatsapenkki avuksi. 🙂

Leuanvetotangon ja vastuskuminauhojen lisäksi tilasimme lisää suojamattoa lattiaan sekä kunnolliset käsipainot. Suojamattoa meillä on ollut jo muutaman vuoden, ja tykkään, kun se suojaa laminaattia niin painoilta kuin hieltäkin. Ja jos tekee lattialla corea tai venyttelyjä, niin ei tarvitse aina levittää mitään patjaa, vaan suojamatto tuo tarpeeksi pehmeyttä. Tänä vuonna treenihuone on ollut käytössä enemmän kesälläkin kuin ennen, nimittäin oon maannut huoneen lattialla olkapäätä kuntouttaen todella paljon.

Säädettäviin käsipainoihin päädyttiin siksi, että saa tehtyä käsiliikkeitä kotonakin. Yhteen käsipainoon saa 4-15kg painoa, joten niillä voi tehdä monenlaisia juttuja kuntoutusliikkeistä ihan kunnolliseen käsitreeniin. Toki sellainen käsipainosarja ja -teline olis mahtava, mutta jäisi kuitenkin osa painoista vähälle käytölle. Säädettävät ovat hinnaltaan järkevämmät tähän käyttömäärään.

Treenihuone valmiina siis jälleen talveen! Ainut, mitä mietin, että pitäisikö hommata monen hehkuttama Zwift… Eli virtuaalitraineriappsi, jolloin sisäpyöräilyyn tulisi ehkä jotain lisää. Ja Wattbikeen on tarkoitus päivittää satula, jospa sitten jaksaisi istua pyörän päällä 3-4 tuntiakin. Talvi on lopulta nopeasti ohi, ja sitten pääsee taas maantielle. Ja hei, muistaako joku mistä tuo kukkahattuuimalakki mulle tuli? 😀 Sain sen lahjaksi ensimmäisen täysmatkan jälkeen! Kiitos vaan osallisille. 😉

LUE MYÖS:

Joulusiivot tehty uudessa treenihuoneessakin

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI

Ylläksellä

Muutamien päivien syysloma Ylläksellä, ehdin treenata huippumaastoissa neljänä päivänä. On monta paikkaa, mihin voisin muuttaa ja Ylläs on yksi niistä. Talvella latuverkosto on todella laaja, ja kesällä pystyy hyödyntämään maanteitä ja maastoa. Näin ruskan loputtua maisemat eivät ole niin kauniita enää, kun luntakaan ei vielä ole. Tunturista löytyi kuitenkin jo valkoista, ja sitä nyt kuvissakin näkyy.

Ehdin ajella 9h maastopyörällä ja juosta Maisematietä 4h, ja nukkua kymmenen tunnin yöunia. Lukuunottamatta toki la-su yötä, jolloin Ironmanin MM-kisat oli Hawaijilla. Meni yö valvoessa tunnin pätkää lukuunottamatta, kunnes aamulla nukahdin kolmeksi tunniksi. Sunnuntaina sitten treenikin oli vähäistä ja rauhallista.

Taitaa olla nykyään enemmän mun ja miehen mieleen nämä reissut kuin lasten. Kaverit kun jää kotiin. Ja nyt alkoi olla kalastamiseenkin jo liian kylmää, joten kesä on sen suhteen parasta aikaa.

Seinäjoella on niin tasaista, että mun juoksulenkeillä nousumetrit on yleensä vain 5-10m. Joten odotin Maisematien juoksulenkkejä. Mökiltä Ahvenkankaalta Äkäslompoloon, ja toisena päivänä toisinpäin. Tässä samoin kuin pyöräillessä, ylämäet on mukavampia. En osaa juosta alamäkeen rennosti, ja pyörällä taas pitkään alaspäin mentäessä ehtii tulla kylmä, kun nousuissa hiki on virannut. Juostessa onneksi pysyy lämpöisenä alasmäkeen juostessakin.

Keskiviikkona tosiaan tultiin jo kotiin päin, ja juuri luin uutisista, että Ylläksellä on nyt 10cm lunta ja -18 astetta. On vähän muuttunut keskiviikosta. 😀 Ihan noin kovaan pakkaseen mulla ei olisi treenivaatteita ollut varattuna. 😀


On kyllä kiva, että pystyy juosta kaksikymppisiä helposti, ja pyöräillä 3-4 tunnin pyörälenkkejä. Hyvät lähtökohdat siis näin lokakuussa uuteen kauteen. On nimittäin todella erilaisia syksyjä takana. Toipumisia ironmanista, sairasteluja, ”raajarikkoja” jne. Eli sinänsä nyt menee hyvin. 😀

LUE MYÖS:

Joululoma Ylläksellä

Juhannukset Ylläkseltä

Emfitin luvalla Haavepalolle

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI