Hae
Ninnin energianurkkaus

Harkkakisat on tämän kesän juttu!

Nyt täytyy olla tosi iloisia seurojen treenikisoista. Sellainen meilläkin oli eilen Aqua Plussan järkkäämänä. Supersprintti cup alkoi jälleen, olisikohan nyt neljäs kesä, kun tätä cuppia järkätään. Supersprint on siis nimensä veroisesti sprinttiäkin lyhyempi triathlontreenikisa. 450m uintia, 10km pyörää sekä 3km juoksua.

Kuva lauantain treenistä, Aqua Plus / Tuuli.

Mun mielestä näitä on kiva tehdä, kun pystyy vertailemaan samalla reitillä eri vuosien tuloksia keskenään. Mulla löytyy excelistä kaikki omat supersprintit, kun näitä on niin monta, ettei muista ulkoa. Pyöräreitti on pikkuisen muuttunut alkuvuosista. Nyt lähdetään hiekkatieltä oikealle Häijään liikenneympyrää kohden ja siitä takaisin Hämeenkyrön suuntaan. Aikoinaan käännyttiin hiekkatieltä vasemmalle. Juoksureitti on pysynyt aina samana, 1,5km ylös ja alas ja sama takaisin. Reitit ei oo siis nopeita, mutta siitäkin huolimatta nuorissa Ville teki juoksuenkan ja alitti 10 minuuttia sekunnilla. Se on todella kova aika tuolla reitillä!

Jokaista harkkakisaa ei ole tehty täysillä, syystä tai toisesta. Esimerkiksi kisaviikolla on juoksussa himmailtu jne. Mutta suurimmassa osassa on vedetty niin lujaa kuin vain pääsee. Harmi, etten ole kirjannut pyöräosuuksien watteja ylös, koska vauhdit eivät ole niin hyvin vertailukelpoisia kuin tehot olisivat. Tuulen suunta ja nopeus, kun vaikuttavat paljon. Välillä joutuu odottamaan jonkun auton kääntyessä tai liikenneympyrässä. Eilen oli nopea pyöräkeli. Viralliset tulokset.

Muistelin kyllä edellisiä watteja, ja niiden mukaan eiliset watit olivat ennätyswatit. Tosin viime kesältä on vain yksi kisa, joten hyviä vertailukisoja ei ole. Ja wattimittarikin on eri. Juoksuvauhteja on kaikista helpoin verrata, ja siinä teinkin ennätyksen ja sitä kyllä odotinkin. Uinnissa kuvittelin, että olisin uinut kovempaa, joten tuo aika oli kyllä huono.

Lauantaina uinti ei tuntunut hyvältä ja maanantaina kävin hallissa uimassa. Halliuinti tässä kohtaa oli tosi hyvä, kun sai miettiä tarkemmin tekniikkaa ja miten oikeasti pitääkään uida. Käsi olikin todella tukossa, ja aiheutti pitkästä aikaa kipua. Yllättävän paljon. Helpotti lihasten lämmetessä, joten ehdottomasti parempi niin päin. Säikähdin vähän alkuun, että miten tuntuu noin pahalta. Pitää tsempata takakapselin venytyksen kanssa! Varasin kyllä heti uintitreenin jälkeen fyssarille ajan käden käsittelyyn. Availlaan taas kalvoista lähtien, koska edellisestä avaamisesta on aikaa kolmisen kuukautta. Käsi ei kauhean hyvin pyöri. Uskon, että kun avataan, niin saan paremmin siihen taas voimaa. Ainakin näin on ennemmin talvella ollut. Mutta ei tosin selitä tuota yli minuutin hitaampaa aikaa, vaan se on ihan uintikunnosta kiinni. Se nyt vaan näiden vajaan 2 vuoden jälkeen surkea. Keväällä kun pääsin vauhtiin, niin sitten tuli tää korona. No uutta vauhtia pitää hakea, ja niin tekee tietty muutkin.

Vähän se on harmi, että uinti on ollut mulla ihan hyvällä tasolla aiempina vuosina. 1:09 oon uinut kahdesti ironmanilla, vuosina 2016 ja 2017. Nyt jos aattelis, että menee minuutin kauemmin 450m matkalle, niin tarkoittaisi yli 8 minuuttia huonompaa aikaa ironmanilla. Aika paljon! Ei nyt suoraan verrannollinen oo noin, mutta suunnilleen. Ironmanilla uintitavoitteen oon asettanut aikaan 1:05, joten tällä hetkellä siihen on valovuosi matkaa!

LUE MYÖS:

Aqua Plus Supersprintti cup 4/6

Aqua Plus Supersprintti cup 3/6

Aqua Plus supersprintti cup 2/6

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *