Hae
Ninnin energianurkkaus

Ehkä hengissä taas!

Melko hiljaista on bloginkin puolella ollut syksy, kuten urheilemisenkin kanssa. Tietenkään someen ei ole jaksanut panostaa, kun ei ole ollut muuhunkaan energiaa. Mutta jos nyt taas tämänkin pariin! Nyt oon saanut viikkoihin jo treeniä, mutta varovainen vielä pitää olla. Kolmisen viikkoa sitten tuli pari pitempää työpäivää, niin jotenkin heti kasaantui kuorma ja olinkin sitten viisi päivää treenaamatta. Huomasin siis, että hyvin herkillä on kroppa vielä ja tarkkaan pitää kuunnella.

Emfitiä oon seuraillut, ja vähän korkeilla on sykkeet ollut. Yötkin on vaihtelevia edelleen. Välillä nukun koko yön ja herään seiskan jälkeen aamulla, ja välillä valvon useita tunteja.

Vk-treeniä en ole vielä erikseen suunnitellen tehnyt, muutaman kerran toki nostanut sykettä. Uimassa oon yrittänyt käydä 2-3 kertaa viikossa. Uimassa on ollutkin helpoin tehdä kovempia vetoja, toki lyhyitä vielä. Oon uinut kerralla 2-2,5km, mutta muutamana viime kerralla lähemmäs 3km. Kerran oon uinut 4km, mutta siitä ärtyi käsi liikaa. Oon tainnutkin sanoa, ettei käsi kestä lättäreillä, ei edes sormilättäreillä uimista. Mutta pääasia, että pystyy taas uimaan. Kun vaan vielä pääsisi 2016 vuoden vauhteihin. Oon muuten joskus uinut valmentajan Kaitsun sekä Apan perässä märkäpuvulla uimahallissa 3,8km alle tuntiin. En tiedä tuunko ikinä enää siihen pääsemään. 😀

Nyt kun tällekin alueelle tuli 10 henkilön kokoontumisrajoitus ja uimahallien, kirjastojen ym. sulkemisesta puhutaan, niin kyllähän mua ärsyttää todella paljon, jos uimahalli menee kiinni. Mä oon käynyt pari kertaa viikossa paikallisen seuran uintivuorolla, jolla porukkaa ei ole paljon. Kun taas sitten esimerkiksi tyttöjen koulussa on yli 800 oppilasta, ja luokattomassa lukiossa vaihtuu usein se 30 oppilaan luokkaryhmä. En halua siis, että koulut menee kiinni. En vaan ymmärrä, jos uimahalli suljetaan! En pysty tekemään uintitreeniä kuminauhoilla niin paljon kuin pitäisi. Käsi ei kestänyt niitä keväälläkin. Mieluiten uisin! Se tuntuu oikeastaan nyt kaikkein helpoimmalta lajilta. Juoksu on vaikeinta. No odotellaan lopullisia ilmoituksia.

Pyöräilyssä oon ajatellut hyödyntää Zwiftiä tänä talvena, jos jaksaisin sen myötä tehdä paremmin sisäpyörätreeniä. Wattbike myytävänä, kysy lisää, jos kiinnostaa! Ajettu vain 4000km. Tuo Zwift on kyllä mielenkiintoinen. Eilen tuli ajettua 1,5h viiden seinäjokisen tyypin kanssa samalla jutellen Discordissa. Sunnuntaina ajoin ihan random-porukkalenkin, jossa oli yli 300 tyyppiä ajamassa. Siinä keskusteltiin viestein, ja jos joku tippui porukasta, niin joku tiputtautui vetämään hänet takaisin ryhmään. Ihan siis kuten oikeilla porukkalenkeilläkin.

Mulla on tosi paljon tekemistä monellakin saralla, että oon samassa kunnossa kuin viime keväänä. On käynyt kaikenlaisia vaihtoehtoja mielessä ja jälleen tietenkin, että paljonko panostan triathloniin. Mä kuitenkin tykkään niin paljon treenaamisesta, tavoitteista ja kilpailemisesta, että taas mä täältä itteni yritän kammeta takaisin. 🙂 Viime talvi oli hieno, kun sain treenata ilman sairasteluja ja isompia ongelmia. Toki uinnin pääsin aloittamaan tosi alusta, mutta pääsin kuitenkin tekemään kaikkia kolmea lajia. Juoksin itse asiassa alkuvuodesta enemmän kuin koskaan aiemmin. Ja kyllä se juoksu kulkikin.

LUE MYÖS:

Palasia kasaan

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI

2 kommenttia

  1. pjk kirjoitti:

    Sulla on kyllä uskomaton tuo uintinopeus, itse olen ollut tyytyväinen kun 1600m menee 40 minuuttiin 😀 Täällä hallit meni kiinni ja harmittaa, olisi ensin kokeiltu vaikka esim joka 5. kaappi käytössä, pienemmät kävijämäärät kerralla mutta ei, kaikki vaan kerralla kiinni 🙁 Ja tarkoitus ei ole vähätellä koronaa mutta silti. Sali jäi auki ja sen käyttämisestä kyllä syyllistää työkaverit. Suurin tartuttajahan tällä hetkellä täällä on stora enso, ei kuntosali tai uimahalli.

    • Ninni kirjoitti:

      Seinäjoen halli meni kans kiinni. Siellä oli itse asiassa ollut joukkoaltistuminenkin. Ja mäkään en missään nimessä vähättele koronaa, aattelin vaan että tartuntariski on pienempi kuin monessa muussa paikassa. Urheilutalo on kuitenkin auki (sama rakennus), mutta altaat ja kuntosali kiinni.
      Märkäpuvulla mun uintivauhti nousee aika paljon, kun uppoava alakroppa nousee pintaan. 😀 Mä en kuitenkaan oo nopee, vaan tuossakin lajissa enemmänkin jaksan samaa vauhtia pitkään. Mutta nyt tosiaan vielä tekemistä, että pääsee lähemmäs vanhaa. Tsemppiä sinne!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *