Hae
Ninnin energianurkkaus

Mitä kuuluu?

Blogi on jäänyt täysin hunningolle, Insta vienyt mennessään. Se on niin paljon nopeampi. Tosin sieltä ei jälkeenpäin pysty etsimään asioita niin helposti kuin blogista. Hakutoiminto ei oo yhtä hyvä. Ja kisaraportit on tietty itselle aina tärkeitä, niistä opitaan tulevia kisoja varten.

No mitä siis kuuluu? Tällä hetkellä oikein hyvää. Treenit kulkee, paino on lähtenyt laskuun ja olkapääkin on kuntoutunut sille mallille, että pystyn uimaan. Nyt matkalla kohti neljän naisen treenileiriä Kanarialle.

Case olkapää

Elokuussa tapahtui jotain, ja mulla alkoi uinnissa napsumaan olkapää kivuliaasti. Uintitreeni jäi välillä 700m ja välillä 1300m. Yli kahta kilsaa en pystynyt uimaan ollenkaan, enkä mitään vetoja. Kirjoitan tästä oman postauksen, mutta nyt todellakin on valoa uinnin suhteen tunnelin päässä! Ehkä mä pystyn uimaan elokuussa Kööpenhaminan ironmanilla 3800m. 🙂

Treenikauden alku

Syksyllä oli tosi vaikea startata uutta treenikautta käyntiin. Marraskuun alussa sain jo vaihteen päälle, mutta sitten tuli kunnon flunssa ja sen päälle liukastuin lyöden ristiluun/häntäluun niin lujaa, etten ensimmäisenä iltana pystynyt astumaan jalalla ollenkaan. 2,5 viikkoa meni, että pystyin kunnolla treenaamaan. Nyt onkin kaksi kuukautta mennyt tosi kivasti ja treenitunteja on kertynyt. Tammikuun alkuun sain mukavan buustin, kun olin Rukalla hiihtämässä.

Voimatreenien puute

Mokasin voimatreenien kanssa. Koronan myötä 2020 keväällä jätin salikäynnit, ja vain pari kertaa tuli käytyä 2021 ensimmäisen puolen vuoden aikana. Kesällä 2021 huomasin, että en pysty olemaan triathlonpyörällä ala-asennossa, koska hartia-alue pettää. Kesän puolimatkoilla oikean hartian alue oli kovasti teipattu, että jaksan ajaa 90km. Fyssarin treeneissä huomattiin myös kuinka heikko alaselkä on, ja sitten tajusin miksi se on niin väsynyt pulliksella uinnissa. Mitä aiheutinkaan itselleni voimatreenin puutteella. 🙁 Tänä vuonna oon yrittänyt käydä 2x viikossa, lisäksi kuntoutetaan vasemman lavan aluetta (samat liikkeet oikealle). Sain kyllä paljon hallaa kropalleni sillä, etten tehnyt lihaskuntotreeniä. Jatkossa tätä virhettä en tee.

Paino

Paino nousi 2020-2021 talvella. Työkuorma oli iso, ja yritin treenata. Jokainen tietää mitä siitä seurasi. Treenit tauolle. Ja sitten paino nousi. Viime vuonna yritin sitä tiputtaa, mutta en saanut alas. Luultavasti en tehnyt tarpeeksi töitä. Nyt kun treenit kulkee, ja mieli on hyvä, niin on ihan erilainen fiilis tuon painonpudotuksenkin kanssa. Otin henkilökohtaisen ravintovalmennuksen, ja se on aloitettu tammikuun lopussa. Muutama kilo on tippunut, mutta vielä on matkaa. Onneksi kesään on aikaa. Viikkopudotukset ovat olleet 300-400g, mikä on ihan järkevä luku, että jaksan vielä kunnolla treenatakin. On vaan välillä hankalaa, kun haluaisi painon tippuvan nopeesti.

Kanarian treenileiri

Varattiin leiri marraskuussa ennen viruksen omikron variantin maailmalle leviämistä ja nyt on saanut viimeiseen asti jännittää, että sairastuuko, kun se leviää niin vauhdilla. Kaikki neljä naista päästiin matkaan. Tultiin tänään Gran Canarialle Maspalomasiin ja olemme täällä reilun viikon. Sunnuntaina 20.3. lähtee lento takaisin kotiin.

Kaikki neljä meistä ovat Aqua Plussan valmennusporukassa, ja tavoitteena Köpiksen ironman elokuussa. Pyörävauhdit menee aika yksiin, mutta juoksulenkit tehdään erikseen. Paitsi tänään aloiteltiin kympin juoksulla, ja se tehtiin koko sakki yhdessä. Nyt pitäisi mennä nukkumaan, niin jaksaa klo 7 herätä. Täällä on kello siis 22 nyt.

LUE MYÖS:

Terkkuja Mallorcan treenileiriltä

Valmentaja antoi tavoitteen

SEURAA MINUA 

FACEBOOK | INSTAGRAM | TWITTER

BLOGLOVIN | BLOGIT.FI

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.